CARVED

Alternativtitel: A Slit-Mouthed Woman

Originaltitel: Kuchisake-onna

Utgivningsår: 2007

Ursprungsland: Japan

Genre: Rysare

Grupp: Mysterium

Språk: Engelska

 

En kvinna med ett snitt över munnen härjar i en liten by och några barn börjar spårlöst försvinna.










 


Det är inte första gången man blir besviken av en skräckfilm som andra rekommenderar, men att Carved skulle vara såhär dålig hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Till att börja med agerar karaktärerna i filmen så fruktansvärt korkat så många gånger att de inte ens går att räkna. Det var en plåga för mig att under stora delar av filmen försöka hålla mig från att skrika ut mitt ursinne. Filmen misslyckas totalt i hela sitt utförande. Storyn ser bra ut på papperet, men när det ett flertal gånger händer saker helt utan förklaring blir man så arg så man bara vill stänga av filmen. Enda orsaken till att jag ens såg färdigt den var för att jag trots allt kände en gnutta sympati för de stackars barnen och ville se hur det gick för dem. Slutet är lika idiotiskt som resten av filmen och efteråt lämnas man frustrerad och besviken.

 

Carved – A Slit-Mouthed Woman är varken bra eller läskig, den är ett patetiskt försök till en skräckfilm. Du bör hålla dig undan från denna.






Kommentarer
Postat av: EDIT LINNEA

din blogg är fett läskig! :(

2010-12-04 @ 19:36:52
URL: http://editlinnea.blogg.se/
Postat av: http://rysare.blogg.se

Haha varför? :(

2010-12-05 @ 00:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0